ლიტერატურული წრე-,,წიგნიერი“
2018 წლის ოქტომბრიდან
სსიპ
ქალაქ
თბილისის
#177 საჯარო
სკოლის
III კლასის
მოსწავლეებისათვის
იხსნება
უფასო
ლიტერატურული
წრე -,,წიგნიერი“, რომლის მიზანია: წიგნიერების კომპეტენციის განვითარება; წაკითხულის
განხილვისა
და
გააზრების
უნარის
განვითარება;
კითხვის
ტექნიკის
გაძლიერება;
ლექსიკური
მარაგის
გამდიდრება;
ანალიზის,
მსჯელობისა
და
შემოქმედებითი
უნარების
განვითარება.
საწრეო
მუშაობისას
ვიხელმძღვანელებთ
მრავალფეროვანი
რესურსებით, გამოვიყენებთ
სახალისო
აქტივობებს,
ვიზუალურ
სქემებს,
გრაფიკულ
ორგანიზატორებსა
და
საინტერესო
მეთოდებს.
საწრეო
შეხვედრები
გაიმართება
სამშაბათობით
მეექვსე
გაკვეთილზე(
13:20-14:05); ხანგძლივობა-45 წუთი. წრის მუშაობას უხელმძღვანელებს: ქართული ენისა და ლიტერატურის
მასწავლებელი-ნინო მოსიაშვილი
საწრეო
მუშაობის
პროგრამა
იხილეთ
დანართში.
საწრეო მუშაობის პროგრამა
ლიტერატურული წრე-,,წიგნიერი“
წრის ხელმძღვანელი: ნინო მოსიაშვილი
სამიზნე ჯგუფი: III კლასის მოსწავლეები
მიზანი:
წიგნიერების კომპეტენციის
განვითარება-წაკითხულის
განხილვისა და გააზრების უნარის განვითარება; კითხვის ტექნიკის გაძლიერება; ლექსიკური
მარაგის გამდიდრება; ანალიზის, მსჯელობისა და შემოქმედებითი უნარების განვითარება.
სასწავლო წელი: 2018-2019
განსახილველი საკითხები, გამოყენებული მეთოდები
|
მიზანი
|
გამოყენებული რესურსები
|
თარიღი
|
|
1.
|
ლიტერატურული
წრის მუშაობის მიზნებისა და პროგრამის გაცნობა;
გულსაკიდებისა
და სამაჯურების დამზადება
|
მოტივაციის ამაღლება, ლიტერატურის სიყვარულის გაძლიერება
|
ფერადი საკანცელარიო
თიხა
|
02.10
|
2.
|
ბაკურიანული ფათერაკები-დავით
ჯავახიშვილი
(ორიენტირებული კითხვა)
|
თხრობითი ტექსტის
უკეთ გააზრება და სიღრმისეულად დამუშავება;
კრიტიკული აზროვნების
განვითარება; კითხვების დასმის, ვარაუდების გამოთქმნისა და არგუმენტირებული მსჯელობის
უნარების განვითარება;
|
ფორმატი და თაბახის
ფურცლები, რომლებზეც გამოსახული იქნება ვარაუდების სქემა
;გმირის რუკა
|
09.10
|
3.
|
ზღაპრის დაწერა
(მეთოდი-ზღაპრის,
მოთხრობის ჩარჩო)
|
შემოქმედებითი
უნარ-ჩვევების გამომუშავება; თვითგამოხატვის პროცესის სტიმულირება; წერითი მეტყველების
განვითარება.
|
ფორმატი, რომელზეც
გამოსახულია ამბის ჩარჩო, მარკერი, რვეულები, კლმები, ფანქრები
|
16.10
|
4.
|
დეფორმირებული
ტექსტის შევსება;
,,მხიარული ჯამბაზი“
მეთოდი-დაკარგული დეტალები.
|
ყურადღებით მოსმენის,დეტალებზე
კონცენტრირების, დამახსოვრებისა და მიღებული ინფორმაციის გამოყენების უნარების განვითარება, ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
|
ტექსტი-მხიარული
ჯამბაზი, დეფორმირებული
ტექსტი ;
გასაფერადებელი-
ჯამბაზი ბუშტებით;
ფერადი ფანქრები
|
23.10
|
5.
|
ციყვის სუპერმარკეტი-ირმა
მალაციძე
(მეთოდი-,,დავხატოთ,
აღვწეროთ,დავწეროთ“)
|
წერითი და ზეპირი
მეტყველების, შემოქმედებითი და კითხვის უნარების გამომუშავება; ვიზუალური წიგნიერების,
ტექსტის ანალიზისა და დეტალებზე კონცენტრირების უნარ-ჩვევების გამომუშავება
|
ტექსტი,თაბახის
ფურცლები,ფერადი ფანქრები, რვეული, კალამი
|
30.10
|
6.
|
,,ნუკო“-ნესტან
კუპრავა
(გმირის დახასიათება)
|
ტექსტის ანალიზის
შედეგად მიღებული დასკვნებისა და ამ დასკვნების შესაბამისი არგუმენტების უნარის განვითარება;
ანალიზის და ლოგიკური აზროვნების ტრანსფერული უნარ -ჩვევების განვითარება.
|
ფორმატზე გამოსახულიკოგნიტური
სქემები; სურათი, თაბახის ფურცლეზე დაბეჭდილი ტექსტი და სქემები.
|
06.11
|
7.
|
საჭირო სიტყვების
ნუსხა
|
ლექსიკური მარაგის
გამდიდრება; დასახული მიზნის ადეკვატური ინფორმაციის შერჩევისა და ორგანიზების უნარ-ჩვევების
განვითარება;თანამშრომლობითი უნარ-ჩვევების განვითარება
|
სურათი, ნივთი,
თაბახის ფურცლები
|
13.11
|
8.
|
ფარშავანგი
(მარტივი დარგობრივი
ტექსტის შექმნა)
|
ტექსტიდან ინფორმაციის
ამოკრების, გაანალიზებისა და ორგანიზების უნარ-ჩვევების განვითარება; ინფორმაციის
დახარისხებისა და ორგანიზების მიზნით გრაფიკული მაორგანიზებლის გამოყენების უნარ-ჩვევების
გამომუშავება, შემოქმედებითი უნარის განვითარება; ლექსიკური მარაგის შევსება
|
თაბახის
ფურცელზე დაბეჭდილი ტექსტი; ფორმატზე დაბეჭდილი სქემა, მარკერი, რვეული, კალამი
|
20.11
|
9.
|
არეული ამბები
|
ლოგიკური აზროვნების
განვითარება; არგუმენტირება;
|
სურათები
|
27.11
|
10.
|
,,ძველი კალოში“
(სემანტიკური მატრიცა)
|
მსჯელობის უნარის
განვითარება; გმირის საქციელის შეფასება;
|
ფორმატზე გამოსახული
და თაბახის ფურცლებზე დაბეჭდილი სემანტიკური
მატრიცა
|
04.12
|
11.
|
ხელის რუკა
|
წერითი მეტყველების
განვითარება
|
ხელის რუკა
|
11.12
|
12.
|
კომიქსები
,,ზეიმი სხვენში“-რევაზ
ინანიშვილი
|
წიგნიერებისა
და შემოქმედებითი უნარების განვითარება.
|
თაბახის ფურცლებზე
დაბეჭდილი ტექსტი, თაბახის ფურცლები, ფანქრები.
|
18.12
|
13.
|
მხატვრული კითხვა
|
კითხვის ტექნიკის
გაძლიერება; ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
|
თაბახის ფურცლებზე
ამობეჭდილი ლექსები.
|
25.12
|
14.
|
,,შემოდგომის
სურათი“-ზაქარია ქიტიაშვილი
(ტექსტის(ლექსის
აწყობა)
|
ტექსტის ნაწილების
ერთმანეთთან დაკავშირება, ინტერპრეტირება და მსჯელობა მათ ურთიერთმიმართებაზე. ნაწარმოების
შინაარსისა და განწყობის ამოცნობა. ნაწარმოების სავარაუდო სიუჟეტზე დაფიქრება;ტექსტის
გამთლიანებ, კითხვის კოგნიტური, სოციალური და ზეპირმეტყველების უნარ-ჩვევების განვითარება.
|
თაბახის ფურცლებზე
ამობეჭდილი და დაჭრილი ტექსტი; ფორმატები, ფანქრები, წებო, მაკრატელი, ფერადი ფურცლები.
|
22.01
|
15.
|
,,ბეჯითი იუნ
სუ“(ჩინური თქმულება)
სიტყვათა კლასიფიკაცია
|
ლექსიკური მარაგის
გამომუშავება; კოგნიტური და ლინგვისტური უნარების განვითარება.
|
ფორმატები, თაბახის
ფურცლებზე დაბეჭდილი ტექსტები
|
29.01
|
16.
|
ხუთი მნიშვნელოვანი
კითხვა
-
,,დედაშვილობა“-გოგებაშვილის
,,დედაენიდან“
|
ტექსტის გაგება-გააზრება;
ინფორმაციის დახარისხება
და ლოგიკურად გააზრება;კოგნიტური უნარების განვითარება.
|
ამბის ჩარჩო,
თაბახის ფურცლებზე დაბეჭდილი პერსონაჟები
|
05.02
|
17.
|
,,სამი ძმის ამბავი“-ქართული
ზღაპრის მიხედვით
(სტრატეგია
1-3 )
|
ტექსტის სტრუქტურის
გაგება-გააზრება;
ტექსტიდან მნიშვნელოვანი
ინფორმაციის გამოყოფა, საკვანძო დეტალების ამოცნობა.
|
თაბახის ფურცლებზე
დაბეჭდილი ტექსტი და სქემები
|
12.02
|
18.
|
ჩემი ფოტოამბავი
|
ფანტაზიისა და
ლოგიკური აზროვნების განვითარება;
|
ფოტო
|
19.02
|
19.
|
წიგნის ყუთები-,,ნაყინის
სახლი“-ჯანი როდარი
|
შემოქმედებითი
აზროვნების განვითარება;
კითხვის მოტივაციის
ამაღება, წაკითხული ტექსტის გაგება-გააზრების უნარის გავარჯიშება.
|
ყუთი-ნაყინის
სახლი, თაბახის ფურცლებზე დაბეჭდილი ტექსტი, ფერადი ფურცლები, წებო, მაკრატელი, ფანქრები,
პლასტელინი.
|
26.02
|
20.
|
,,სოფლის მაშენებლები“
აფიშის, წიგნის
ყდისა და წიგნის დამზადება
|
მოსწავლეთა ვიზუალური
წიგნიერებისა და შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების განვითარება; სემიოტიკური კომპეტენციის
გამომუშავება-განვითარება; ინფორმაციის წარმოდგენა ვიზუალური ელემენტების გამოყენებით;
ვერბალური და არავერბალური ინფორმაციის ერთმანეთთან დაკავშირება.
|
ფორმატები, ფერადი
ფანქრები, ფერადი ფურცლები, წებო, მაკრატელი, აფიშა
|
05.03
|
21.
|
სიტყვების ჯაჭვი
|
შემოქმედებითი
უნარების განვითარება; ლექსიკური მარაგის გამდიდრება;
|
ფერადი ფურცლები,
თაბახის ფურცლები, ფანქრები
|
19.03
|
22.
|
ცხელი სკამი
|
შემოქმედებითი
უნარების გამოვლენა; სააზროვნო უნარები განვითარება
|
ტექსტი
|
26.03
|
23.
|
,,ნადირობის ამბავი“-ჯურხა
ნადირაძე
4-2-1
|
ტექსტის შეჯამების,
აზრის მოკლედ, ლაკონურად გადმოცემის უნარების განვითარება-გავარჯიშება.
|
თაბახის ფურცლებზე
დაბეჭდილი ტექსტი; თაბახის ფურცლები
|
02.04
|
24.
|
რას ცვლის საწყისი
წინადადება-,,პატარა ბიჭის წერილი დედას“-რევაზ ინანიშვილი
|
ტექსტის გაგება-გააზრების,
წერის, თანამშრომლობითი მუშაობის უნარ-ჩვევებისა და ლოგიკური, სტრუქტურირებული აზროვნების
განვითარება
|
თაბახის ფურცლებზე
დაბეჭდილი ტექსტი, ფორმატი,მარკერი
|
16.04
|
25.
|
დიორამა-,,დედის
იმედი“-შოთა ასანიშვილი
|
დეტალებზე დაკვირვების,
სოციალური უნარებისა და ლოგიკური აზროვნების განვითარება; შემოქმედებითი და წარმოსახვითი
აზროვნების გავარჯიშება
|
მუყაოს ყუთეი,
წებო, მაკრატელი, პლასტელინი, ასანთის ჩხირები, ფერადი ქაღალდები
|
23.04
|
26.
|
ურთიერთსწავლე
ბა-ჭიანჭველები
|
ურთიერთთანამშრომლობითი
და შემოქმედებითი უნარების განვითარება
|
თაბახის ფურცლებზე
დაბეჭდილი ტექტი, ბარათები
|
30.04
|
27.
|
დoნald dalis `Carli da Sokoladis qarxana~(ლიტერატურული წრის ორი მეცადინეობა)
|
მსჯელობის, საკუთარი
აზრის დასაბუთების განვითარება.
|
კომპიუტერი, პროექტორი
|
07.05
|
28.
|
საყვარელი ნაწარმოების
პრეზენტაცია
|
პრეზენტაციისა
და შემოქმედებითი უნარების განვითარება;
|
ფორმატები,ფერადი
ფანქრები
|
14.05
|
29.
|
,,როგორ სწავლობდა
გოჭი ფრენას“
(მოლოდინების
გზამკვლევი)
|
მოსწავლეების
წინარე ცოდნის გააქტიურება; მოტივაციისა და ინტერესის გაზრდა კითხვის პროცესის მიმართ.
წარმოსახვისა და ლოგიკური აზროვნების განვითარება.
|
ფერადი ფორმატებისგან
გაკეთებული დიდი და პატარა სახლები, თაბახის ფურცლებზე დაბეჭდილი ტექსტი
|
21.05
|
30.
|
ბრილიანტი
(,,ბრილიანტის“
ლექსის დაწერა)
|
ლექსიკურ ერთეულებზე
მუშაობის უნარის განვითარება, შემოქმედებითი და ლოგიკური აზროვნების განვითარება
|
ფორმატი
|
28.05
|
31.
|
წრის მუშაობის
შეჯამება
|
წრის მუშაობის
შეჯამება
|
ბარათები,
ფერადი ფანქრები
|
04.06
|
წარმატებები ნინო
ReplyDeleteდიდი მადლობა,ლარისა მასწავლებელო ❤️
ReplyDelete